Lägg ned skrämselpropagandan Holst

Nej, Olov Holst (M). Socialdemokraterna har inte fört fram något förslag om att återinföra fastighetsskatten.

Detta är ren skrämselpropaganda från Moderaternas sida för att skrämma kommuninvånarna. Olov Holst, Moderaterna skulle inte kunna peka ut ett enda förslag i vårt partiprogram som pekar på det. Att Socialdemokraterna INTE ska återinföra fastighetsskatten är något vi har varit väldigt tydliga med.

Avsaknaden av egen politik har lett till att Moderaterna, i valrörelse efter valrörelse, har drivit en kampanj om frågan. Moderaterna har varit ute och vevat runt om detta i valet 2014, 2018 och nu 2022. Vi har fortfarande inte återinfört fastighetsskatten och har inga som helst planer eller förslag på att göra det.

Väljarna förtjänar saklighet där vi bemöter varandras bästa argument och inte hittar på fejkförslag för att ha något att angripa. Det handlar om respekt gentemot väljarna. Att sprida lögner är inte ett tecken på ledarskap, stabilitet eller ordning och reda Olov Holst (M).

• Marie Axelsson (S) oppositionsråd och förstanamn på (S) valsedel i kommunvalet