Socialdemokraterna i Enköping besökte Sigtuna kommun

Igår hade vi glädjen att välkomna Socialdemokraterna från Enköping till Sigtuna kommun för ett inspirerande och produktivt möte. Vi förde engagerade diskussioner om hur vi på bästa sätt kan utveckla och stärka välfärden i våra respektive kommuner. Särskilt fokus låg på konkreta politiska åtgärder för att säkerställa en trygg och tillgänglig skola och omsorg för alla våra kommuninvånare.

Under mötet delade vi även värdefulla erfarenheter och strategier som man kan använda sig av i opposition. Att driva en framgångsrik oppositionspolitik kräver både långsiktig planering och förmågan att vara nära kommuninvånarnas vardag. Genom att lyssna, agera och samarbeta kan vi förbereda oss för kommande utmaningar och möjligheter.

Med siktet inställt på valvinst 2026, fortsätter vi nu att stärka vår politiska organisation och bygga för framtiden. Ett stort tack till Socialdemokraterna i Enköping för besöket – vi ser fram emot fortsatt samarbete framöver!

Tillsammans formar vi ett starkare samhälle.

Från vänster till höger: Matz Keijser, ordförande och gruppledare/politisk sekreterare för Socialdemokraterna i Enköping, Jesper Englund, oppositionsråd för Socialdemokraterna i Enköping, Marie Axelsson, oppositionsråd för Socialdemokraterna i Sigtuna kommun och , Linda Johansson, politisk sekreterare för Socialdemokraterna i Enköping